De juiste kleur op de nagels van je klant.

 

Het is belangrijk dat je klanten met de goede kleur op de nagels de deur uit gaan.

En daar moet jij als nagelstyliste ze echt bij helpen. En dan denk je ach het is maar voor 3 à 4 weken en dan komt er toch weer andere kleur op.  

Maar als de klant altijd de juiste kleur gellak op de nagels draagt dan heb je echt tevreden klanten. En maken ze reclame voor je als andere mensen tegen hen zeggen wat heb je een mooie kleur op je nagels.

 

Tip 1

Hoe ga je dat aanpakken als starter de hele groothandel meteen leegkopen want die klanten verwachten immers dat jij kleuren hebt. Nee dat is niet nodig, dat is nogal een kostenplaatje je kunt ook wat gerichter je inkoop doen. Het begint met basiskleuren en dan afhankelijk in welk seizoen je start koop je nog wat extra kleuren. Start je in het najaar dan koop je natuurlijk wat goud en glitter. Het volgende seizoen vul je weer aan met andere kleuren die dat seizoen actueel zijn. En zo krijg je langzamerhand een hele collectie.

 

Tip 2 

Het is handig als je iets aan de klant kan geven.

Waarop ze makkelijk alle kleuren die je in je nagelstudio hebt kan bekijken denk bijvoorbeeld aan een kleurenring.

Je weet wel die staafjes met nagels eraan, handig want je kunt er altijd staafjes tussen uit halen of weer aan toevoegen. En nog een voordeel de klant kan deze ook boven de eigen nagel houden. 

Het is altijd goed om even de huidskleur erbij te zien.

 

Tip 3

 Geef aan het begin van de nagelbehandeling al de kleurenring(en) want sommige klanten hebben daar wat langere tijd voor nodig. Want als jij klaar bent om te lakken dan moeten ze toch echt de kleur weten.

 

Maar het is helaas een feit dat heel veel klanten keuzestress hebben dat heb je misschien zelf ook weleens. Het is het goed om eerst eens een richtlijn te vragen aan de klant. 

Gaat de voorkeur uit naar lichte of donkere kleuren misschien een glitter of pastel.  Want als je echt al je kleuren laat zien dan wordt het heel moeilijk kiezen voor de klant.

 

 

Tip 5

Dit is een tip voor als ze aankondigen bij jou in de nagelstudio dat ze binnenkort een feest hebben.

Dan is het goed om al van tevoren na te denken over welke kleur(en ) ze op de nagels willen.

Wellicht heeft de klant al een leuke feestelijke outfit gekocht en wilt ze daar een mooie bijpassende kleur(en) van op de nagels.

Ze zou dan wat foto's of een video kunnen maken van een aantal kleuren uit jouw collectie zodat ze dat thuis kan kijken wat leuk is bij de feestkleding. 

 

Tip 6

Dan nog een tip voor als je klanten hebt met keuzestress.

Maak een video van je kleurenringen en stuur die voordat ze de afspraak hebben bij jou in de nagelstudio met een whatsappje naar haar toe.

Voordeel ze kan thuis op haar gemak een kleur uit kunnen kiezen.

 

Tip 7

En dan als laatste tip en die vertel ik als ervaringsdeskundige wat mij een keertje is overkomen en waar ik flink van baalde. Het is al een tijd geleden maar dat was een vervelende ervaring met een klant.

Haar nagels waren klaar er moest alleen nog maar een nagelriemolie op aangebracht worden. En toen zei de klant tot mijn grote verbazing je hebt er de verkeerde kleur opgezet.  

Het was misgegaan met het aanwijzen op in dit geval een kleurenwieltje. En ze vond dat ik het opnieuw moest doen en dat kost natuurlijk veel meer tijd dan de bedoeling is.

Dat is me daarna nooit meer overkomen want ik stel altijd de vraag:

 Is dit de kleur die je bedoelt vind je het mooi?

Meteen bij de eerste nagel en het eerste laagje gellak dat je er op zet dus voor het uitharden.

Dan kan het wat dat betreft niet meer fout gaan.

Maar het kan ook nog weleens tegenvallen bij een klant als ze de kleur op de eigen hand ziet.

Geen probleem je veegt deze eraf en laat de klant een andere kleur uit kiezen, want de klant is koning (meestal).


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.